عَبَسَ وَتَوَلّىٰ (آيت : 1) |
(محمدﷺ) بي رخي ڏيکاري ۽ منهن موڙيائين. |
أَن جاءَهُ الأَعمىٰ (آيت : 2) |
ان ڪري جو وٽس هڪ نابينو (صحابي) آيو. |
وَما يُدريكَ لَعَلَّهُ يَزَّكّىٰ (آيت : 3) |
۽ توکي (اي محمدﷺ) ڪهڙي خبر ته شايد هو (تنهنجي تعليم سان) چڱيءَ طرح نيڪوڪار ٿي وڃي. |
أَو يَذَّكَّرُ فَتَنفَعَهُ الذِّكرىٰ (آيت : 4) |
يا (تنهنجي نصيحت تي آهستي آهستي) ڌيان ڪري ته ان کي اها نصيحت فائدو ڏئي. |
أَمّا مَنِ استَغنىٰ (آيت : 5) |
پر (ان جي برعڪس) جيڪو (هدايت جي پاسي کان) بي پرواهي ڪري ٿو. |
فَأَنتَ لَهُ تَصَدّىٰ (آيت : 6) |
ته تون ان (جي هدايت) جو خيال ڪرين ٿو. |
وَما عَلَيكَ أَلّا يَزَّكّىٰ (آيت : 7) |
هوڏانهن ان جي نيڪوڪار نه ٿيڻ جي توتي ڪاميار نه آهي. |
وَأَمّا مَن جاءَكَ يَسعىٰ (آيت : 8) |
۽ (ميار انهيءَ ڳالهه تي آهي ته هڪ شخص) تو وٽ (دين جي شوق ۾) ڊوڙندو اچي ٿو. |
وَهُوَ يَخشىٰ (آيت : 9) |
۽ هو خدا کان ڊڄي ٿو. |
فَأَنتَ عَنهُ تَلَهّىٰ (آيت : 10) |
پوءِ تون ان کان بي خيالو ٿئين ٿو. (سو توکي ائين نه ڪرڻ گهرجي). |
كَلّا إِنَّها تَذكِرَةٌ (آيت : 11) |
خبردار! بيشڪ اهو (قرآن) هڪ نصيحت آهي. |
فَمَن شاءَ ذَكَرَهُ (آيت : 12) |
پوءِ جيڪو گهري سو انکي ياد (۽ ڌيان ۾) رکي (۽ جنهن کي اها نصيحت حاصل ڪرڻ جي نيت ناهي ته ڊگهو رستو وٺي.) |
فى صُحُفٍ مُكَرَّمَةٍ (آيت : 13) |
اهو (لڪل ناهي بلڪ) اهڙن ورقن ۾ آهي جي عزت ڏنل آهن. |
مَرفوعَةٍ مُطَهَّرَةٍ (آيت : 14) |
بلند شان وارا (غلطين کان) پاڪ آهن. |
بِأَيدى سَفَرَةٍ (آيت : 15) |
اهڙن لکڻ وارن جي هٿ ۾ آهن. |
كِرامٍ بَرَرَةٍ (آيت : 16) |
جيڪي خوبين وارا (الله جا) تابعدار آهن. |
قُتِلَ الإِنسٰنُ ما أَكفَرَهُ (آيت : 17) |
(جيڪو اهڙي بلند ۽ پاڪ فڪر اختيار ڪرڻ کان انڪار ڪري، اهڙي) انسان تي مار پوي جو هو ڪهڙو نه بي شڪر آهي. |
مِن أَىِّ شَيءٍ خَلَقَهُ (آيت : 18) |
(اهو بي شڪر انسان هي به نٿو سوچي ته) ڪهڙي شئ مان ان کي پيدا ڪيو اٿس؟ |
مِن نُطفَةٍ خَلَقَهُ فَقَدَّرَهُ (آيت : 19) |
پاڻي جي نطفي مان ان کي پيدا ڪيو اٿس. پوءِ ان جو (هڪ نرالو جسماني) اندازو مقرر ڪيو اٿس. |
ثُمَّ السَّبيلَ يَسَّرَهُ (آيت : 20) |
وري (ان کي اکيون، ڪن ۽ عقل وغيره ڏئي ڪاميابي واري) شاهراه تي هلڻ ان لاءِ آسان ڪيو اٿس. |
ثُمَّ أَماتَهُ فَأَقبَرَهُ (آيت : 21) |
وري ان کي ماريو اٿس، پوءِ قبر ۾ پورجڻ وارو ڪيو اٿس. |
ثُمَّ إِذا شاءَ أَنشَرَهُ (آيت : 22) |
وري جڏهن گهرندو ان کي (قيامت ڏينهن) ٻيهر جيئاريندو. |
كَلّا لَمّا يَقضِ ما أَمَرَهُ (آيت : 23) |
خبردار! اڃان ته، ان (انسان) اهو ڪم پورو نه ڪيو آهي، جنهن جو ان کي حڪم ڪيو اٿس. (پوءِ ان کان وڌيڪ ناشڪري ڇا چئبي؟) |
فَليَنظُرِ الإِنسٰنُ إِلىٰ طَعامِهِ (آيت : 24) |
پوءِ سڀڪو انسان (رڳو) پنهنجي کاڌي ڏي ڏسي. (ته ڪيتريون شيون اسان کيس بنا معاوضي عطا ڪيون آهن.) |
أَنّا صَبَبنَا الماءَ صَبًّا (آيت : 25) |
اسان ئي پاڻيءَ کي (ڪڪرن مان ڌرتيءَ تي ۽ درياهن ۽ چشمن ۾) وهايو آهي. |
ثُمَّ شَقَقنَا الأَرضَ شَقًّا (آيت : 26) |
وري اسان زمين کي (ٻج اڀارڻ لاءِ) چيريو آهي. |
فَأَنبَتنا فيها حَبًّا (آيت : 27) |
پوءِ ان ۾ اَنُ، |
وَعِنَبًا وَقَضبًا (آيت : 28) |
۽ ڊاک ۽ لوسڻ، |
وَزَيتونًا وَنَخلًا (آيت : 29) |
۽ زيتون ۽ کارڪون، |
وَحَدائِقَ غُلبًا (آيت : 30) |
گهاٽا باغ ميوا، |
وَفٰكِهَةً وَأَبًّا (آيت : 31) |
۽ انب ڄمايا آهن (مطلب ته طرحين طرحين ميوا ۽ گاهه حاصل ڪريو ٿا). |
مَتٰعًا لَكُم وَلِأَنعٰمِكُم (آيت : 32) |
اوهان جي پنهنجي ۽ اوهان جي وهٽن جي فائدي لاءِ. (پوءِ به جيڪڏهن ماڻهو ناشڪريءَ جي واٽ وٺي ته ان لاءِ هلاڪت آهي.) |
فَإِذا جاءَتِ الصّاخَّةُ (آيت : 33) |
پوءِ جڏهن (حساب واري ڏينهن) ڪنن کي ٻوڙي ڪرڻ واري هيبتناڪ دانهن ٿيندي. |
يَومَ يَفِرُّ المَرءُ مِن أَخيهِ (آيت : 34) |
جنهن ڏينهن سڀڪو ماڻهو پنهنجي ڀاءُ |
وَأُمِّهِ وَأَبيهِ (آيت : 35) |
۽ پنهنجي ماءُ پنهنجي پيءُ |
وَصٰحِبَتِهِ وَبَنيهِ (آيت : 36) |
۽ پنهنجي زال ۽ پنهنجي اولاد کان ڀڄندو. |
لِكُلِّ امرِئٍ مِنهُم يَومَئِذٍ شَأنٌ يُغنيهِ (آيت : 37) |
انهن مان سڀ ڪنهن ماڻهوءَ جو انهيءَ ڏينهن اهڙو حال هوندو جو پاڻ ۾ پورو هوندو (۽ ٻئي ڏانهن متوجه نه ٿي سگهندو). |
وُجوهٌ يَومَئِذٍ مُسفِرَةٌ (آيت : 38) |
ڪيترا منهن ان ڏينهن (ايمان جي ڪري) روشن |
ضاحِكَةٌ مُستَبشِرَةٌ (آيت : 39) |
کلندڙ خوش هوندا. |
وَوُجوهٌ يَومَئِذٍ عَلَيها غَبَرَةٌ (آيت : 40) |
۽ ڪي منهن (اهڙا هوندا) جن تي (نافرمانين جي ڪري) ان ڏينهن ڌوڙ هوندي. |
تَرهَقُها قَتَرَةٌ (آيت : 41) |
جن کي (ظلمت جي) ڪارهن ويڙهي ويندي. |
أُولٰئِكَ هُمُ الكَفَرَةُ الفَجَرَةُ (آيت : 42) |
اهي ئي ڪافر بدڪار آهن (جن زندگيءَ ۾ فرمانبرداريءَ جي واٽ بجاءِ سرڪشي جو رستو اختيار ڪيو.) |