المر تِلكَ ءايٰتُ الكِتٰبِ وَالَّذى أُنزِلَ إِلَيكَ مِن رَبِّكَ الحَقُّ وَلٰكِنَّ أَكثَرَ النّاسِ لا يُؤمِنونَ (آيت : 1) |
الف، لام، ميم، هي آيتون ڪتاب جون آهن ۽ اهو جو نازل ڪيو ويو تو ڏانهن رب تنهنجي کان حق آهي پر اڪثر ماڻهون نٿا ايمان آڻين . |
اللَّهُ الَّذى رَفَعَ السَّمٰوٰتِ بِغَيرِ عَمَدٍ تَرَونَها ثُمَّ استَوىٰ عَلَى العَرشِ وَسَخَّرَ الشَّمسَ وَالقَمَرَ كُلٌّ يَجرى لِأَجَلٍ مُسَمًّى يُدَبِّرُ الأَمرَ يُفَصِّلُ الءايٰتِ لَعَلَّكُم بِلِقاءِ رَبِّكُم توقِنونَ (آيت : 2) |
الله اُهو آهي جو بلند ڪري بيهاريائين آسمانن کي سواءِ ٿنڀ جي ڏسو ٿا ان کي ان کان پوءِ استواء فرمايائين عرش تي ۽ پابند ڪيائين سج ۽ چنڊ کي هر هڪ هلي ٿو واسطي مدي مقرر جي تدبير ٿو فرمائي امر جي کولي بيان ٿو ڪري نشانيون تانته اوهان پنهنجي رب جي ملاقات تي يقين ڪيو . |
وَهُوَ الَّذى مَدَّ الأَرضَ وَجَعَلَ فيها رَوٰسِىَ وَأَنهٰرًا وَمِن كُلِّ الثَّمَرٰتِ جَعَلَ فيها زَوجَينِ اثنَينِ يُغشِى الَّيلَ النَّهارَ إِنَّ فى ذٰلِكَ لَءايٰتٍ لِقَومٍ يَتَفَكَّرونَ (آيت : 3) |
اُهو الله آهي جو پکيڙيائين زمين کي ۽ پيدا ڪيائين ان ۾ جبل ۽ نهرون ۽ هر قسم جي ميون مان ڪيائين انهن ۾ جوڙا ٻَه ٻهَ ڍڪي ٿو رات سان ڏينهن کي بيشڪ ان ۾ البته نشانيون آهن واسطي ان قوم جي جيڪي فڪر ڪن ٿا . |
وَفِى الأَرضِ قِطَعٌ مُتَجٰوِرٰتٌ وَجَنّٰتٌ مِن أَعنٰبٍ وَزَرعٌ وَنَخيلٌ صِنوانٌ وَغَيرُ صِنوانٍ يُسقىٰ بِماءٍ وٰحِدٍ وَنُفَضِّلُ بَعضَها عَلىٰ بَعضٍ فِى الأُكُلِ إِنَّ فى ذٰلِكَ لَءايٰتٍ لِقَومٍ يَعقِلونَ (آيت : 4) |
(۽ زمين ۾ ٽڪرا لڳو لڳ آهن ۽ باغ آهن انگورن جا ۽ پوکون آهن ۽ کجيون پاڙون مليل ۽ نه مليل پياريا ويا پاڻيءَ هڪ سان ۽ ڀلو ڪيون ٿا هڪڙن کي ٻين تي ميون ۾ بيشڪ انهن ۾ البته نشانيون آهن ان قوم لاءِ جيڪي عقل رکن ٿا . |
وَإِن تَعجَب فَعَجَبٌ قَولُهُم أَءِذا كُنّا تُرٰبًا أَءِنّا لَفى خَلقٍ جَديدٍ أُولٰئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِرَبِّهِم وَأُولٰئِكَ الأَغلٰلُ فى أَعناقِهِم وَأُولٰئِكَ أَصحٰبُ النّارِ هُم فيها خٰلِدونَ (آيت : 5) |
۽ جيڪڏهن عجب ۾ پوندين تون ته پوءِ عجب وارو آهي چوڻ انهن جو ته ڇا جڏهن ٿينداسون مٽي ڇا تحقيق اسين پيدائش نئينءَ ۾ اينداسون؟ اهي ئي آهن جن ڪفر ڪيو رب پنهنجي جو ۽ اهيئي(آهن جو) ڳٽ (هوندا) ڳچين انهن جي ۾ ۽ اهيئي جهنمي آهن ان ۾ هميشہ رهندڙ آهن . |
وَيَستَعجِلونَكَ بِالسَّيِّئَةِ قَبلَ الحَسَنَةِ وَقَد خَلَت مِن قَبلِهِمُ المَثُلٰتُ وَإِنَّ رَبَّكَ لَذو مَغفِرَةٍ لِلنّاسِ عَلىٰ ظُلمِهِم وَإِنَّ رَبَّكَ لَشَديدُ العِقابِ (آيت : 6) |
۽ تڪڙو ٿا گھرن تو کان مدائي چڱائيءَ کان اڳي ۽ تحقيق گذّريا اڳي انهن کان عذاب ۽ بيشڪ رب البته مالڪ آهي بخشش ماڻهن جي لاءِ باوجود ظلم انهن جي ۽ بيشڪ رب تنهنجو البته سخت عذاب ڏيڻ وارو آهي . |
وَيَقولُ الَّذينَ كَفَروا لَولا أُنزِلَ عَلَيهِ ءايَةٌ مِن رَبِّهِ إِنَّما أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَومٍ هادٍ (آيت : 7) |
۽ چون ٿا اهي شخص جو ڪفر ڪيائون ته ڇو نه نازل ڪئي وئي ان تي نشاني سندس رب جي طرفان تون ته فقط ڊيڄاڙيندڙ آهين ۽ واسطي هر قوم جي هدايت ڪندڙ آهي . |
اللَّهُ يَعلَمُ ما تَحمِلُ كُلُّ أُنثىٰ وَما تَغيضُ الأَرحامُ وَما تَزدادُ وَكُلُّ شَيءٍ عِندَهُ بِمِقدارٍ (آيت : 8) |
الله ڄاڻي ٿو اهو جو پيٽ ۾ کڻي ٿي هلي هر مادي ۽ جيڪو گهٽائين ٿيون ڳڀيرڻيون ۽ جيڪو وڌائين ٿيون ۽ هر شيءِ ان وٽ اندازي سان آهي . |
عٰلِمُ الغَيبِ وَالشَّهٰدَةِ الكَبيرُ المُتَعالِ (آيت : 9) |
ڄاڻندڙ آهي ڳجھ جو ۽ ظاهر جو وڏو، مٿاهون . |
سَواءٌ مِنكُم مَن أَسَرَّ القَولَ وَمَن جَهَرَ بِهِ وَمَن هُوَ مُستَخفٍ بِالَّيلِ وَسارِبٌ بِالنَّهارِ (آيت : 10) |
برابر آهي اوهان مان اهو جو هوريان ڪيائين ڳالهه ۽ اهو جو ڏاڍيان ڪيائين ان کي ۽ اهو جيڪو لڪندڙ آهي رات ۾ ۽ ظاهر ٿي هلندڙ آهي ڏينهن ۾ . |
لَهُ مُعَقِّبٰتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ (آيت : 11) |
واسطي ان جي هڪ ٻئي جي پويان ايندڙ (ملائڪ) آهن ۽ اڳيان ان جي ۽ پويان ان جي حفاظت ٿا ڪن ان جي امر الله جي سان بيشڪ نه ٿو بدلائي اهو جو ڪنهن قوم وٽ آهي تان جو پاڻ بدلائين اهو جو سندن ذات ۾ آهي ۽ جڏهن ارادو ٿو فرمائي الله ڪنهن قوم کي تڪليف ڏيڻ جو ته پوءِ ناهي ٽرڻ واسطي ان جي ۽ ناهي واسطي انهن جي ان جي مقابلي ۾ ڪو مددگار . |
هُوَ الَّذى يُريكُمُ البَرقَ خَوفًا وَطَمَعًا وَيُنشِئُ السَّحابَ الثِّقالَ (آيت : 12) |
اهو ئي آهي جيڪو ڏيکاري ٿو اوهان کي وڄ ڊپ ۽ اميد لاءِ پيدا ٿو ڪري ڪڪر ڳرا . |
وَيُسَبِّحُ الرَّعدُ بِحَمدِهِ وَالمَلٰئِكَةُ مِن خيفَتِهِ وَيُرسِلُ الصَّوٰعِقَ فَيُصيبُ بِها مَن يَشاءُ وَهُم يُجٰدِلونَ فِى اللَّهِ وَهُوَ شَديدُ المِحالِ (آيت : 13) |
۽ تسبيح پڙهي ٿو رعد ان جي حمد سان ۽ ملائڪ ان جي خوف کان ۽ موڪلي ٿو وڄون پوءِ پهچائي ٿو جنهن کي گھري ۽ اهي جھيڙو پيا ڪن الله جي(باري) ۾ ۽ اهو سخت عذاب ڪرڻ وارو آهي . |
لَهُ دَعوَةُ الحَقِّ وَالَّذينَ يَدعونَ مِن دونِهِ لا يَستَجيبونَ لَهُم بِشَيءٍ إِلّا كَبٰسِطِ كَفَّيهِ إِلَى الماءِ لِيَبلُغَ فاهُ وَما هُوَ بِبٰلِغِهِ وَما دُعاءُ الكٰفِرينَ إِلّا فى ضَلٰلٍ (آيت : 14) |
ان کي سڏڻ حق آهي ۽ جيڪي سڏين ٿا (بتن کي) ان کان سواءِ نه ٿا جواب ڏين واسطي انهن جي ڪجھه مگر مثل پکيڙيندڙ (جي) هٿن پنهنجن کي پاڻيءَ ڏانهن تانته پهچي وات انهن جي ۾ ۽ ناهي اهو پهچندڙ ان کي ۽ ناهي سڏڻ ڪافرن جو مگر گمراهيءَ ۾ . |
وَلِلَّهِ يَسجُدُ مَن فِى السَّمٰوٰتِ وَالأَرضِ طَوعًا وَكَرهًا وَظِلٰلُهُم بِالغُدُوِّ وَالءاصالِ (آيت : 15) |
۽ الله جي لاءِ سجدو ٿا ڪن اهي جو آسمانن ۽ زمينن ۾ آهن خوشيءَ ۽ مجبوريءَ سان ۽ پاڇا انهن جا صبح ۽ شام جو . (السجدة ) |
قُل مَن رَبُّ السَّمٰوٰتِ وَالأَرضِ قُلِ اللَّهُ قُل أَفَاتَّخَذتُم مِن دونِهِ أَولِياءَ لا يَملِكونَ لِأَنفُسِهِم نَفعًا وَلا ضَرًّا قُل هَل يَستَوِى الأَعمىٰ وَالبَصيرُ أَم هَل تَستَوِى الظُّلُمٰتُ وَالنّورُ أَم جَعَلوا لِلَّهِ شُرَكاءَ خَلَقوا كَخَلقِهِ فَتَشٰبَهَ الخَلقُ عَلَيهِم قُلِ اللَّهُ خٰلِقُ كُلِّ شَيءٍ وَهُوَ الوٰحِدُ القَهّٰرُ (آيت : 16) |
فرماءِ ته ڪير آهي رب آسمانن ۽ زمين جو فرماءِ ته الله فرماءِ ته ڇا پوءِ بنايا اوهان ان کانسواءِ مددگار جو نٿا مالڪ ٿين واسطي سرن پنهنجي نفعي ۽ نقصان جا فرماءِ ته ڇا برابر ٿين ٿا انڌو ۽ ڏسندڙ يا ڪي برابر ٿين ٿيون اونداهيون ۽ روشني يا بنايائون الله جي لاءِ شريڪ جو پيدا ڪيائون ان جي پيدا ڪرڻ وانگر پوءِ هڪ جهڙي ٿي خلق انهن تي فرماءِ ته الله پيدا ڪندڙ آهي هر شيءِ جو اهو هڪ، غالب آهي.. |
أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَت أَودِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحتَمَلَ السَّيلُ زَبَدًا رابِيًا وَمِمّا يوقِدونَ عَلَيهِ فِى النّارِ ابتِغاءَ حِليَةٍ أَو مَتٰعٍ زَبَدٌ مِثلُهُ كَذٰلِكَ يَضرِبُ اللَّهُ الحَقَّ وَالبٰطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً وَأَمّا ما يَنفَعُ النّاسَ فَيَمكُثُ فِى الأَرضِ كَذٰلِكَ يَضرِبُ اللَّهُ الأَمثالَ (آيت : 17) |
لاٿائين آسمان کان پاڻي پوءِ وهڻ لڳيون واديون اندازي پنهنجي سان پوءِ کنيو ڇر گجيءَ اڀاريندڙ کي ۽ ان مان جو ٻارين ٿا ان تي باھ واسطي طلب ڪرڻ زيور جي يا سامان جي گجي آهي ان جهڙي اهڙي طرح مثال ٿو ڏي الله حق ۽ باطل جو پوءِ پر گجي پوءِ وڃي ٿي گم ٿي ۽ پر جيڪو نفعو ٿو ڏي ماڻهن کي پوءِ رهي ٿو زمين ۾ اهڙي طرح بيان ٿو ڪري الله مثال . |
لِلَّذينَ استَجابوا لِرَبِّهِمُ الحُسنىٰ وَالَّذينَ لَم يَستَجيبوا لَهُ لَو أَنَّ لَهُم ما فِى الأَرضِ جَميعًا وَمِثلَهُ مَعَهُ لَافتَدَوا بِهِ أُولٰئِكَ لَهُم سوءُ الحِسابِ وَمَأوىٰهُم جَهَنَّمُ وَبِئسَ المِهادُ (آيت : 18) |
انهن لاءِ جو حڪم مڃيائون پنهنجي رب لاءِ ڀلائي آهي ۽ جن حڪم نه مڃيو ان جو جيڪڏهن تحقيق انهن لاءِ (هجي ها) جيڪو زمين ۾ آهي سڀ ۽ مثال ان جو ان سان گڏ ته البته عوض ڏين ها ان سان اهي انهن لاءِ سخت حساب آهي ۽ جاءِ انهن جو جهنم آهي ۽ بڇڙي آرامگاھ آهي . |
أَفَمَن يَعلَمُ أَنَّما أُنزِلَ إِلَيكَ مِن رَبِّكَ الحَقُّ كَمَن هُوَ أَعمىٰ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الأَلبٰبِ (آيت : 19) |
ڇا پوءِ جيڪو ڄاڻي ٿو ته بلاشڪ جيڪو نازل ڪيو ويو آهي توڏانهن تنهن جي رب جي طرفان حق آهي مثل ان جي آهي جو اهو انڌو آهي نصحيت صرف عقلمند وٺن ٿا . |
الَّذينَ يوفونَ بِعَهدِ اللَّهِ وَلا يَنقُضونَ الميثٰقَ (آيت : 20) |
اهي جو وفاداري ٿا ڪن الله سان ڪيل وعدي جي ۽ نه ٿا ڀڃن پڪو وعدو . |
وَالَّذينَ يَصِلونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يوصَلَ وَيَخشَونَ رَبَّهُم وَيَخافونَ سوءَ الحِسابِ (آيت : 21) |
۽ اهي جو ڳنڍين ٿا اهو جو امر ڪيو الله ته ڳنڍيو وڃي ۽ ڊڄن ٿا رب پنهنجي کان ۽ ڊڄن ٿا سخت حساب کان . |
وَالَّذينَ صَبَرُوا ابتِغاءَ وَجهِ رَبِّهِم وَأَقامُوا الصَّلوٰةَ وَأَنفَقوا مِمّا رَزَقنٰهُم سِرًّا وَعَلانِيَةً وَيَدرَءونَ بِالحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولٰئِكَ لَهُم عُقبَى الدّارِ (آيت : 22) |
۽ جن صبر ڪيو پنهنجي رب جي رضا حاصل ڪرڻ جي لاءِ ۽ قائم ڪيائون نماز ۽ خرچ ڪيائون ان مان جو رزق ڏنو اسان انهن کي ڳجهو ۽ ظاهر ۽ ٽارين ٿا نيڪيءَ سان برائي اهي انهن لاءِ ئي آخرت وارو گھر آهي . |
جَنّٰتُ عَدنٍ يَدخُلونَها وَمَن صَلَحَ مِن ءابائِهِم وَأَزوٰجِهِم وَذُرِّيّٰتِهِم وَالمَلٰئِكَةُ يَدخُلونَ عَلَيهِم مِن كُلِّ بابٍ (آيت : 23) |
بهشت هميشہ رهڻ وارا جو داخل ٿيندا انهن ۾ (پاڻ) ۽ جيڪي صالح هوندا انهن جي پيئرن مان ۽ انهن جي زالن مان ۽ انهن جي اولاد مان ۽ ملائڪ داخل ٿيندا انهن وٽ هر دروازي کان . |
سَلٰمٌ عَلَيكُم بِما صَبَرتُم فَنِعمَ عُقبَى الدّارِ (آيت : 24) |
سلام آهي اوهان تي سببان ان جي جو صبر ڪيو اوهان پوءِ ڀلو آهي آخرت وارو گھر . |
وَالَّذينَ يَنقُضونَ عَهدَ اللَّهِ مِن بَعدِ ميثٰقِهِ وَيَقطَعونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يوصَلَ وَيُفسِدونَ فِى الأَرضِ أُولٰئِكَ لَهُمُ اللَّعنَةُ وَلَهُم سوءُ الدّارِ (آيت : 25) |
۽ اهي جو ڀڃن ٿا پڪو ڪيل وعدو الله سان پڄاڻا مضبوط ڪرڻ ان جي ۽ وڍين ٿا اهو جو امر ڪيو الله ان جو ته ڳنڍيو وڃي ۽ فساد ٿا ڪن زمين ۾ اهي انهن لاءِ لعنت آهي ۽ انهن لاءِ بڇڙو گھر آهي . |
اللَّهُ يَبسُطُ الرِّزقَ لِمَن يَشاءُ وَيَقدِرُ وَفَرِحوا بِالحَيوٰةِ الدُّنيا وَمَا الحَيوٰةُ الدُّنيا فِى الءاخِرَةِ إِلّا مَتٰعٌ (آيت : 26) |
الله ڪشادو ٿو ڪري رزق جنهن لاءِ گھري ۽ تنگ ٿو ڪري ۽ خوش ٿيا حياتيءَ دنيا واريءَ تي۽ ناهي حياتي دنيوي آخرت جي مقابلي ۾ مگر ٿورو سامان . |
وَيَقولُ الَّذينَ كَفَروا لَولا أُنزِلَ عَلَيهِ ءايَةٌ مِن رَبِّهِ قُل إِنَّ اللَّهَ يُضِلُّ مَن يَشاءُ وَيَهدى إِلَيهِ مَن أَنابَ (آيت : 27) |
۽ چون ٿا اهي جو ڪفر ڪيائون ته ڇونه ڪئي وئي ان تي ڪا نشاني طرفان ربّ ان جي فرماءِ ته: بيشڪ الله گمراھ ٿو ڪري جنهن کي گهري ۽ هدايت ٿو ڪري پاڻ ڏانهن ان کي جو موٽيو . |
الَّذينَ ءامَنوا وَتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلوبُ (آيت : 28) |
اهي شخص جو ايمان آندائون ۽ سڪون ٿا وٺن قلب انهن جا الله جي ذڪر سان خبردار الله جي ذڪرسان سڪون وٺن ٿا قلب . |
الَّذينَ ءامَنوا وَعَمِلُوا الصّٰلِحٰتِ طوبىٰ لَهُم وَحُسنُ مَـٔابٍ (آيت : 29) |
اهي شخص جو ايمان آندائون ۽ ڪيائون نيڪ عمل مبارڪ آهي انهن لاءِ موٽڻ جي سهڻي جاءِ . |
كَذٰلِكَ أَرسَلنٰكَ فى أُمَّةٍ قَد خَلَت مِن قَبلِها أُمَمٌ لِتَتلُوَا۟ عَلَيهِمُ الَّذى أَوحَينا إِلَيكَ وَهُم يَكفُرونَ بِالرَّحمٰنِ قُل هُوَ رَبّى لا إِلٰهَ إِلّا هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلتُ وَإِلَيهِ مَتابِ (آيت : 30) |
اهڙي طرح رسول بنائي موڪليوسون توکي هڪ امت ۾ جو تحقيق گذريون اڳي ان کان امتون تانت پڙهي ٻڌائين تون انهن کي اهو جو وحي ڪيوسون توڏانهن ۽ اهي انڪار ٿا ڪن رحمٰن جو فرماءِ ته اهو ربّ منهنجو آهي ناهي ڪو معبود بالحق ان کان سواءِ ان تي توڪل ڪئي آ مون ۽ ان ڏانهن منهنجو موٽڻ آهي . |
وَلَو أَنَّ قُرءانًا سُيِّرَت بِهِ الجِبالُ أَو قُطِّعَت بِهِ الأَرضُ أَو كُلِّمَ بِهِ المَوتىٰ بَل لِلَّهِ الأَمرُ جَميعًا أَفَلَم يَا۟يـَٔسِ الَّذينَ ءامَنوا أَن لَو يَشاءُ اللَّهُ لَهَدَى النّاسَ جَميعًا وَلا يَزالُ الَّذينَ كَفَروا تُصيبُهُم بِما صَنَعوا قارِعَةٌ أَو تَحُلُّ قَريبًا مِن دارِهِم حَتّىٰ يَأتِىَ وَعدُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُخلِفُ الميعادَ (آيت : 31) |
(۽ جيڪڏهن تحقيق قرآن هلايا وڃن ها ان سان جبل يا ٽڪرا ڪئي وڃي ها ان سان زمين يا ڳالهرايا وڃن ها ان سان مئل بلڪه الله جي لاءِ آهي اختيار سمورو ڇا پوءِ نااميد نه ٿيا اهي شخص جو ايمان آندائون ته جيڪڏهن گھري ها الله ته البته هدايت ڪري ها سڀني ماڻهن کي ۽ هميشہ آهن اهي شخص جو ڪفر ڪيائون پهچندي رهندي انهن کي سببان ان جي جو ڪيائون سزا يا لهندي ويجھو گھرن انهن جي کان تانجو اچي وعدو الله جو بيشڪ الله نٿو مخالفت ڪري وعدي جي . |
وَلَقَدِ استُهزِئَ بِرُسُلٍ مِن قَبلِكَ فَأَملَيتُ لِلَّذينَ كَفَروا ثُمَّ أَخَذتُهُم فَكَيفَ كانَ عِقابِ (آيت : 32) |
۽ البته تحقيق چٿر ڪئي وئي رسولن سان اڳي توکان پوءِ مهلت ڏني مون انهن کي جو ڪفر ڪيائون ان کان پوءِ پڪڙيو مون انهن کي پوءِ ڪهڙي طرح هو عذاب منهنجو . |
أَفَمَن هُوَ قائِمٌ عَلىٰ كُلِّ نَفسٍ بِما كَسَبَت وَجَعَلوا لِلَّهِ شُرَكاءَ قُل سَمّوهُم أَم تُنَبِّـٔونَهُ بِما لا يَعلَمُ فِى الأَرضِ أَم بِظٰهِرٍ مِنَ القَولِ بَل زُيِّنَ لِلَّذينَ كَفَروا مَكرُهُم وَصُدّوا عَنِ السَّبيلِ وَمَن يُضلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِن هادٍ (آيت : 33) |
ڇا پوءِ اهو جيڪو نظرداري ڪندڙ آهي هر نفس تي جيڪي ڪري ٿو ۽ بنايائون الله جي لاءِ شريڪ فرماءِ ته: نالا ته وٺو انهن جا يا خبر ڏيو ٿا ان جي جيڪو نه ٿو ڄاڻي زمين ۾ يا ظاهري ڳالھ سان بلڪه سينگاريو ويو انهن لاءِ جو ڪفر ڪيائون فريب انهن جو ۽ روڪيا ويا واٽ کان ۽ جنهن کي گمراھ ٿو ڪري الله پوءِ ناهي ان لاءِ ڪو هدايت ڪندڙ . |
لَهُم عَذابٌ فِى الحَيوٰةِ الدُّنيا وَلَعَذابُ الءاخِرَةِ أَشَقُّ وَما لَهُم مِنَ اللَّهِ مِن واقٍ (آيت : 34) |
انهن لاءِ عذاب آهي حياتي دنيا جي ۾ ۽ البته آخرت جو عذاب تمام سخت آهي ۽ ناهي انهن لاءِ الله ڪو بچائيندڙ . |
مَثَلُ الجَنَّةِ الَّتى وُعِدَ المُتَّقونَ تَجرى مِن تَحتِهَا الأَنهٰرُ أُكُلُها دائِمٌ وَظِلُّها تِلكَ عُقبَى الَّذينَ اتَّقَوا وَعُقبَى الكٰفِرينَ النّارُ (آيت : 35) |
مثال بهشت جو جو وعدو ڏنا ويا پرهيزگار وهن ٿيون هيٺان انهن جي نهرون ميوو انهن جو هميشہ آهي ۽ پاڇو انهن جو اها پڇاڙي انهن جي آهي پرهزگار ٿيا ۽ پڇاڙي ڪافرن جي باھ آهي . |
وَالَّذينَ ءاتَينٰهُمُ الكِتٰبَ يَفرَحونَ بِما أُنزِلَ إِلَيكَ وَمِنَ الأَحزابِ مَن يُنكِرُ بَعضَهُ قُل إِنَّما أُمِرتُ أَن أَعبُدَ اللَّهَ وَلا أُشرِكَ بِهِ إِلَيهِ أَدعوا وَإِلَيهِ مَـٔابِ (آيت : 36) |
۽ اهي جو ڏنوسون انهن کي ڪتاب خوش ٿا ٿين ان تي جو نازل ڪيو ويو تو ڏانهن ۽ جماعتن مان ڪو اهو آهي جو انڪار ٿو ڪري ان جي بعض جو فرماءِ ته: مان صرف امر ڪيو ويو آهيان هي ته عبادت ڪيان الله جي ۽ نه شريڪ ڪيان مان ان سان ان ڏانهن سڏيان ٿو ۽ ان ڏانهن موٽڻ منهنجو آهي . |
وَكَذٰلِكَ أَنزَلنٰهُ حُكمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَما جاءَكَ مِنَ العِلمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِىٍّ وَلا واقٍ (آيت : 37) |
۽ اهڙي طرح نازل ڪيوسون ان کي حڪم عربي (۾) ۽ البته جيڪڏهن تابعداري ڪئي تو انهن جي سڌن جي پڄاڻان ان جي جو آيو تو وٽ علم ته ناهي تولاءِ الله جي طرفان ڪو مدد گار ۽ نه ڪو بچائيندڙ . |
وَلَقَد أَرسَلنا رُسُلًا مِن قَبلِكَ وَجَعَلنا لَهُم أَزوٰجًا وَذُرِّيَّةً وَما كانَ لِرَسولٍ أَن يَأتِىَ بِـٔايَةٍ إِلّا بِإِذنِ اللَّهِ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتابٌ (آيت : 38) |
۽ البت تحقيق موڪلياسون رسول اڳي توکان ڏنيون سون انهن کي زالون ۽ اولاد ۽ نه ٿو هجي واسطي ڪنهن رسول جي ته آڻي ڪو معجزو مگر الله جي اذن سان واسطي هر مدي جي لکت آهي . |
يَمحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَيُثبِتُ وَعِندَهُ أُمُّ الكِتٰبِ (آيت : 39) |
ميٽي ٿو الله جيڪي گهري ۽ ثابت ٿو رکي ۽ ان وٽ آهي اصل ڪتاب . |
وَإِن ما نُرِيَنَّكَ بَعضَ الَّذى نَعِدُهُم أَو نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّما عَلَيكَ البَلٰغُ وَعَلَينَا الحِسابُ (آيت : 40) |
۽ جيڪڏهن ڏيکاريون توکي بعض اهو جو وعدو ٿا ڏيون انهن کي يا وفات ڪرايون توکي پوءِ توتي صرف (پيغام) پهچائڻ آهي ۽ اسان تي حساب آهي . |
أَوَلَم يَرَوا أَنّا نَأتِى الأَرضَ نَنقُصُها مِن أَطرافِها وَاللَّهُ يَحكُمُ لا مُعَقِّبَ لِحُكمِهِ وَهُوَ سَريعُ الحِسابِ (آيت : 41) |
ڇا نه ڏٺائون ته تحقيق اسين اچون ٿا زمين کي گهٽايون ٿا ان کي پاسن ان جي کان ۽ الله حڪم ٿو فرمائي ناهي ڪو پوئتي ڪندڙ واسطي حڪم ان جي ۽ اهو جلد حساب ڪندڙ آهي . |
وَقَد مَكَرَ الَّذينَ مِن قَبلِهِم فَلِلَّهِ المَكرُ جَميعًا يَعلَمُ ما تَكسِبُ كُلُّ نَفسٍ وَسَيَعلَمُ الكُفّٰرُ لِمَن عُقبَى الدّارِ (آيت : 42) |
۽ تحقيق رٿ رٿي انهن جو اڳي انهن کان هئا پوءِ الله جي لاءِ آهي رٿ سموري ڄاڻي ٿو جيڪي ڪمائي ٿو هر نفس ۽ جلد ڄاڻندا ڪافر ته ڪنهن لاءِ آخرت جو گهر آهي . |
وَيَقولُ الَّذينَ كَفَروا لَستَ مُرسَلًا قُل كَفىٰ بِاللَّهِ شَهيدًا بَينى وَبَينَكُم وَمَن عِندَهُ عِلمُ الكِتٰبِ (آيت : 43) |
۽ چون ٿا اهي جو ڪفر ڪيائون ته ناهين تون پيغمبر فرماء ته ڪافي آهي الله شاهد منهنجي ۽ اوهان جي وچ ۾ ۽ اهو جو ان وٽ ڪتاب جو علم آهي. . |